התפיסה המקדמת גיוון במקומות עבודה איננה רק גחמות של ארגונים הרוצים לשפר את דו"ח האחריות התאגידית שלהם עבור משקיעים ובעלי עיניין אחרים. היא צורך אמיתי והיא הופכת להיות סטנדרט בקרב ארגונים מובילים.
איך ולמה גיוון מקבל היום יותר מקום בקרב חברות וארגונים? מה החיבור בין גיוון והכללה? ולמה בכלל לגוון ?
נתחיל עם שתי הגדרות:
אז למה לגוון?
ישנן סיבות עיסקיות כמובן. מחקר של חברת מקינזי, שפורסם במאי 2020, הראה שחברות בהן הגיוון האתני הוא גבוה, הראו תשואה של 35% יותר מהחציון , בתשואת חברות בתחום אליו השתייכו. ישנן גם סיבות חברתיות וערכיות. כך למשל, קבוצות הגיוון הן בסכנה הגדולה ביותר לאבד או לשנות מקום עבודה בעקבות משבר הקורונה. אז אם זה בשל הצורך ביצירתיות או חדשנות או מתן מענה לצרכים של העובדים, גיוון הוא הכרח ולא רק "nice to have"
הנה כמה מהסיבות לגוון –
כולנו נרוויח כחברה אם נדע לשלב יותר וליצור סביבות שתומכות ומאפשרות השתלבות מיטבית לקהלים שונים. אבל לא צריך רק לגוון, צריך לפעול להכללה – על ניהול הגיוון והכללה, ניתן לקרוא כאן
צוות המרכז לניהול הגיוון, ההכללה והשייכות, אוקטובר 2022
המרכז לניהול גיוון הכללה ושייכות, מבית המרכז הבין-תרבותי לירושלים
ת.ד. 1477 ירושלים 9101401 | טלפון: 02-6728040 | פקס: 02-6721175 | דואר אלקטרוני: info@inclusion.org.il
המרכז לניהול גיוון הכללה ושייכות
מבית המרכז הבין-תרבותי לירושלים
ת.ד. 1477 ירושלים 9101401
טלפון: 02-6728040 | פקס: 02-6721175
דואר אלקטרוני: info@inclusion.org.il